Poolliv

Nu byter vi boende och ska spendera våra dagar vid en underbart fin pool. Det ligger bara på andra sidan gatan om stranden också!!  Kostar 160kr per natt

Ett ställe för barnfamiljer är precis vad vi behöver. Vi tänkte åka till Koh Samui eller Phuket nu men tydligen är det regnsäsong där nere men solen skiner här uppe så vi stannar ett tag till.

Wilmers födelsedag

Idag är det ingen vanlig dag, idag är det Willes födelsedag HURRA HURRA HURRA

Han har bjudit en massa folk på poolparty, mat och god tårta. Han fick cyklop, en madrass, kläder, filmer och leksaker. Vi har badat och ätit hela dagen, men nu ska vi vidare och fira mera. Ikväll ska vi gå ut och äta och ha det mysigt. Fler bilder från kalaset och ännu mera kommer imorn, men nu kan ni kolla på towas pixbox så länge.

det där är sidan till bilderna

Vi skriver mer när vi inte ska ha kalas, kram och hej

Wilmer 4år

Åka på en björn

Haha, en stor björn som man stoppade pengar i så åkte den runt runt... och man fick styra den men en slags ratt. Wille tyckte inte att det var så kul men den gick inte att stänga av heller utan åkte runt i köpcentret och in i allt möjligt.

Vi har det bra, badar mest hela dagarna. Imorgon fyller en lite Wille 4 år då blir det poolparty men ikväll blir det grillparty vid poolen.

Kram

Wille åker båt på mamma

Äntligen en uppdatering

En blogg direkt från Pattaya, skriven vid poolen då Wille står bredvid och ser ut så här.

Badkossan

Resan till Koh Samet började inte så bra, vi skulle på morgonen ta en taxi ut till piren och allting verkade gå så bra. Men vi hamnade vid helt fel pir och ingen förstod vart vi skulle egentligen så dom kastade av oss där. Vi fick tag i en ny taxi som började köra oss och vi tyckte att han verkade otroligt trevlig och billigt blev det också, men det visade sig att han inte alls hade någon aning heller utan vi blev avkastade efter ett tag där också. Svettiga med tunga väskor gick vi runt i Jomtien här utanför Pattaya, allting kändes hopplöst. Vi hittade en strand som vi tänkte lägga oss på, Wille blev överlycklig för äntligen skulle han få bada i havet. Men då kom vi på att vi skulle försöka ta oss till Koh Samet på nå annat sätt. Vi stoppade taxi efter taxi och tappade stinget igen och letade upp ett hotell där vi tänkte checka in för att få bada i en pool istället. Men inte ens det kändes bra, och tack och lov träffade vi en man som fixade en bil som skulle köra oss. 7 mil var det och det skulle han köra på två timmar i en tät trafik, den sista båten över till ön gick kl 15:00 och skulle vi missa den så skulle vi bli fast i en tråkig liten stad. Vi lyckades i alla fall men när vi väl var framme så spelade det ingen roll för vi tog ändå en speedboat istället för sista färjan. Och inte nog med allt detta så började det spöregna när vi satt i båten ute på det stormiga havet, vi kunde inte annat än skratta. Dyngsura men äntligen på den efterlängtade ön Koh Samet försökte vi snabbt som möjligt hitta någonstans att bo för att Wille skulle få bada. Men det var faktiskt inte det lättaste, det var stekande sol och vi gick från hotell till hotell men det mesta var fullbokat eller verkligen i överpris. Det var drottningens födelsedag och alltså en helgdag i Thailand, det betydde tydligen att alla ville bo på Koh Samet den kvällen. Vi hittade en bungalow nära stranden som var ganska dyr men då fick den vara värd det, en fin inredd liten stuga med en stor altan där man kunde sitta och se havet. Wilmer fick äntligen bada! På kvällen gick vi längst stranden för att kika, åt mat vid upplysta små bord som var utställda på mattor på stranden. Wilmer låg och tittade på månen och hjälpte personalen att sopa bort sand från mattorna. Vi somnade 20:00 alla tre, helt utslagna efter en dag av kaos. Våran fina dyra stuga kunde inte ens bjuda på skön sömn, vid 23 tiden vaknade vi av raketer och ett jävla dunka dunka så hela hyddan vibrerade. Drottningen skulle tydligen firas med dunder och brak och inte ens öronproppar kunde hjälpa. Wilmer sov dock som en stock men vi fick ligga vakna hela natten. När vi äntligen vaknade dagen efter fick vi en helt underbar dag på stranden, vi badade i havet och lekte på stranden. Åt massa små bananer och grapefrukt för några kronor och låg och hade det riktigt bra, Wille dök under vattnet och simmade som en fisk, gjorde bakåt volter och framåt volter. Vi hyrde en stor badring som vi flöt runt på i vågorna. Den dagen bytte vi stuga till en lite mindre men på samma strand, vi vilade en kort stund i sängen innan vi gick ut på kvällen. Då gick vi lite längre bort på stranden och satte oss på en annan restaurang, det var låga bord och madrasser som man satt på. Ljuslyktor vid borden och facklor i sanden, liveband som spelade och havet alldeles intill. Wilmer träffade några thaitjejer som satt vid bordet bredvid, dom knäppte kort på honom och lekte lite. Här är dom helt underbara, bjuder honom på allt möjligt och pussas och kramas hela tiden, tycker att han är jättefin och pratar massor med honom. Wille tycker att det är underbart med så mycket uppmärksamhet och blir likadan tillbaka, bjuder gärna på sina kex eller hjälper andra barn. Det var en jättehäftig eldshow den kvällen och ni kan ju gissa vem som blev imponerad, om några år så flyttar han dit och uppträder på kvällarna så då är alla bjudna. Det var det häftigaste, fränaste, coolaste, bästa, roligaste han sett någonsin i hela livet. Det var nio killar i olika åldrar som hade långa pinnar med eld på båda sidor som dom kastade runt i luften och fångade, sedan sprutade dom eld ur munnen som riktiga drakar. Dom hade bollar som brann som dom snurrade runt sedan hoppade dom upp på varandra så det blev en stor eldpyramid. Senare på kvällen gick vi hem och la oss i vår mysiga stuga, och efter att ha blivit lurade på allt från popcorn, båtresor, inträde, bilresor, boende ja ALLT, så kände vi att där Lollo finns där finns tryggheten. Och så blev det back to Pattaya och den härliga poolen där Wille hittade tre tjejer som blev störtförtjusta i honom. Vi har bytt hotell och bor nu mycket bättre och närmare poolen. Här stannar vi till Wille har haft sitt poolparty då han fyller 4år den 29e Oktober.

Massa fler bilder finns på towas pixbox tryck ->> HÄR  <-- för att komma dit

PUSS OCH HEJ DÅ

En film från eldshowen

Badlivet i pattaya

Hej alla badkillar och badtjejer där hemma,
Jag har hittat ett vattenland och där simmar jag i vuxenpoolen alldeles själv. Ja alla andra är ju också med men jag är så tuff så jag hoppar i själv, men med badkuddar på armarna förstås. Nu ikväll var vi på grillfest där Lollo jobbar, underbar buffé!! Det är väldigt varmt här i Thailand!!

Nu ska jag på thaibingo med Lollo och en thaitjej som är så himla snäll mot mig.

Matat krokodiler

Hej allihopa där hemma

Vi har varit på en stor park där jag fick mata krokodiler och stora "catfish" fiskar. Jag red på en elefant och såg en massa tokiga djur, höll i en tigerunge som var jättesöt.

Wille matade krokodiler

med kyckling

Om ni trycker på bilderna kommer ni till fotoalbumet där alla bilder finns.

och sugmärken av en elefant

Lollo hittade sin nya kärlek, en liten elefant. Han ville följa med oss hem men skulle nog inte få plats.

Äntligen framme hos Lollo

Efter en lång resa med mellanlandning i Moskva är vi äntligen framme. Wilmer var otrolig under resans gång och varken tjatade eller gnällde trots en restid på över 24 timmar. När vi klev på planet från Moskva till Bangkok så somnade han på en gång och sov sedan hela resan fram till Bangkok, 10 timmar!!!

Det är så härligt att träffa Lollo igen, vi har varit vid poolen och badat, ätit mat och sedan var vi på salong. Towa och Emma skulle få pedikyr och manikyr och lilla Wille fick sitta med Lollo och titta på. Men tjejerna på salongen tyckte att Wille var en fin kille =) Så han blev extra ompysslad och dom målade naglarna och filade hans naglar på tårna. Sedan fick han kex =) Lillemannen fick det gratis men Emma och Towa fick betala 60kr var för behandlingen...

Vi kommer väl skriva här lite då och då, alla olika människor (Towa, Emma, Lollo) Så det blir väl lite allt möjligt skrivet så var beredda =)

Bilder kommer att laddas upp på http://www.pixbox.se/usr_show_id54467_page0_order1.html

Hej då

Nu sitter vi på tåget till Arlanda, vi har spelat svarte petter och fikat en massa.
Hoppas att ni kan vrida på datorn så ni kan se filmen =)

KRAM

Kalaset

Det blev ett stort kalas i Husås och alla mina bästa vänner och släktingar kom för att fira mig. Mamma och Mommen hade gjort de häftigaste tårtorna någonsin med spindelnät, fladdermöss och ormar på. Huset fylldes snabbt med både folk och presenter och jag var överklycklig hela dagen. Farmor hade tagit med sig jättegoda piroger och en stor sallad och sedan bjöds det på monsterkakor och bullar. Efter jag hade öppnat alla presenter så dansade vi och körde fyrhjuling ute. VILKEN DAG

Wilmer 4år

En grattisfilm från Towa

En liten stund av vintern

image108image107

Jag får ju iallafall vara med om lite vinter. Idag var jag och Towa ute och lekte i snön, vi körde fyrhjuling och åkte bob i en lina efter. Imorgon är det storkalas i Husås, gissa vem som inte kan sova ikväll =)

Dags för kalas

I helgen ska vi ha monsterkalas i Husås, jag fyller år den 29e Oktober men då är jag ju i Thailand så i helgen ska jag firas med familj och vänner. Mamma är igång och letar monstertårtor och har inhandlat allt möjligt läskigt för ett riktigt bra kalas.

Snart blir jag 4 år gammal!!

Visste ni att jag fyller år på Turkiets nationaldag?
Hur häftigt är inte det eftersom min pappa är från Turkiet...

14 dagar kvar

Om 14 dagar åker vi!
Sol, mat, lek och bad.
Men först ska jag gå klart på dagis och imorgon ska vi ha utvecklingssamtal där, spännande tycker mamma men jag som är där två dagar i veckan vet ju vad som händer. Igår var mommen arg på mig för att jag gömde hennes verktyg när hon renoverade, jag satte mig lugnt i trappan och tittade på mommen och sa "Skäll på du bara mommen, det gör mig bara starkare"