Ridskola

Idag var andra gången på ridskolan på Frösön, jag fick rida på Chivas en brun liten ponny. Han var lite busig mot nybörjare och när vi skulle borsta honom och ta av honom täcket sparkade han med frambenet och bufflades med huvudet, jag vart lite rädd och lämnade över det mest (utom ridningen) till mamma. Uppe på hästryggen är jag kung, jag plockar äpplen och har bästa balansen, böjer mig ner till foten och snurrar runt i sadeln som att jag skulle vara född på en hästrygg. Och så travade vi såklart.

Ska dit igen nästa Söndag, hoppas jag får en inte så busig häst då.
Den vita hästen Trazzel på den lilla bilden har vunnit häst bästis priset, kanske jag får honom nästa gång, det hoppas jag.

image131


Kommentarer
Postat av: Remimarlene

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2008-09-22 @ 08:30:36
URL: http://remimarlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0